116-123

Az S.O.S. Telefonos Lelki Elsősegély Szolgálat célja, feladatai:

A nemzetközi normák (IFOTESZ) alapján működő telefonszolgálat célja:

  • Öngyilkosság megelőzés

a krízishelyzetben lévő egyén problémájának megoldására egy sajátos érzelmi beszűkülés és a saját személye ellen fordított agresszió miatt egyetlen megoldásként az önpusztítást látja. Ebből a helyzetből kell őt kivezetni egy segítő beszélgetés folyamatában, együtt gondolkodva, keresni egy jobb megoldást.

  • Krízisintervenció

a megoldhatatlannak vélt élethelyzetben lévő hívók segítségét jelenti.

  • Mentalhigienes prevenció, tanácsadás, „diszpécserfunkció”

megelőző tevékenység, azaz a hosszantartó krízisállapotok következtében esetleg kialakuló mentális betegségek megelőzése sajátos eszközökkel és módszerekkel – telefonon keresztül.


Néhány információ a szolgálat működésével kapcsolatosan >>>

Történeti áttekintés >>>

Szolgálatunk története >>>

Tevékenységünkről >>>

A Szolgálat jellemzői >>>

Szolgálat felépítése >>>

Szolgálat kapcsolatrendszere >>>

Közhasznúsági Jelentések >>>


Ingyenes zöld szám

Az S.O.S. Lelki Elsősegély Telefonszolgálat hívószáma

116-123

az év minden napján 24 órás elérhetőséggel, ingyenesen hívható.